28 Mart 2016 Pazartesi

Yıllar Sonra Yapılan Hamursuz.................Dünyada Baldan Tatlı Tadı Olan Varlıklar Torunmuş.........



Hayırlı olsun günleriniz canlarım..........bugün anneliğim tuttu hamurla uğraşasım geldi........takip eden canlarım bilirler biz iki kişiyiz evde artık ...eeee yaşta malum:)hamurla kekle pastayla hatta teferruatlı yemeklerle çocuklarımın geliyoruz sedaları telefonda duyulmadıkca benim canım ne ocağın başına geçmek istiyor ne fırın başına zaten uğramıyorum...onlar küçükken öğrenciliklerinde elim hamurdan soğan tahtasından tencere başından çekilemezdim... akşam ikindi arası çay saatleri hiç geçiştirimezdi hal böyle olunca annelikte yıllar sonra böyle oluyor:))görmemişler gibi hamur yoğurdum bir değil iki tane hamursuz oluverdi...aslında bunlarda tatlı arkadaşlarla yenildi Hamdolsun ALLAHa...kızlarım bu gün bloguma bakmasınlar da istiyorum sebebi malum torun bekliyorum ve gurbet:((budur işte ulaştıramazsın ulaşamazsın burnunun direği sızladığı anlar........olsun canları sağ olsun uzakta olsunlar ...huzurları...hepinizin huzuru evinizde güzel olsun...hadi neler yapmışım görelim


 hamuru mayasız olur...ben göz kararı yaparım ama size tarif vereyim::500gr un yarım çay bardağı zeytin yağı 1 çay bardağı yoğurt bir paket kabartma tozu(karbonat )tuz 2tane yumurta(bir tanenin sarısını ayırın üzerine sürmek için) susam ....ana malzemesi bu kadar ama siz içerisine ceviz nane kekik haşhaş bunun gibi alternatifler var içeriğini zenginleştirmek sizin elinizde........yumuşak bir hamur elde ederiz yuvarlar elimizle üzerine bastırılarak şekil verilir tepsiye konularak üzerine yoğurt yumurta sürülür çörek otu susam ekilir 180.200 derece kızdırılmış fırına 25. 30 dakika pişirilir


aaaa yaşımız başımız derken yarısı yenilmiş:)))fırın sıcağıyla



evett şimdi......tatlı prensesimin minik torunumun kuzumun kuzusuna örülen battaniyesi
anneannesinin kucağına sarılıp yatacak inşallah gerçi yaz mevsimi olacak kızım dünyaya geldiğinde
ama olsun :)kış yine gelecek
 biraz teferruatlı bir model

ooo anneannesi kurban olur onları veren ALLAHA paşamda ağabey olacak ama şimdi  ağbi ...abi deniliyor
kuzum zaten hazır büyük olmaya her telefonda hatırlatıyor anneanne ben abii oldum artık
ALLAHIM sizi gözlesin saklasın RABBİMİN nazarı üzerinize olsun...canlarım hepinizde analı babalı büyütün kuzularınızı bizlerde büyük anne büyük baba olarak sevelim İNŞALLAH ...........
 yaa ben yine uzun yazdım değilmi:))) hakkınızı helal edin ben sizleri çok seviyorum sizde beni sevin OKUYUN OLDUMU bak emekle yazdım hepinizi koçaman kucaklıyorum abla anne kardeş şefkatiyle..............okuyan beyefendi kardeşlerimede hürmetlerimi saygılarımı sunuyorum
ALLAHA emanet olunuz Baki Muhabbetlerimle Efendim................................







18 yorum:

  1. Torununuzu hayırlısıyla kucağınıza alıp, o güzel battaniyeye sarmayı nasip eder inşallah Allah. Hamursuz da çok iştah açıcı olmuş. Deneyeceğim en kısa zamanda tarifinizi. Mayalı hamurlarda bekleme süresi var diye, zor geliyor bana ama bu çok pratikmiş.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN GÖNLÜMÜN HAIMEFENDİSİ:))ÇOK NEFİSTİR DENE CANIM EVET HEPSİ BİR ARADA YOĞRULUVERİYOR...DUALARIMLA KAL CAN

      Sil
  2. hiç okumaz mıyız ablacım :) ne kadar sevgiyle yoğrulmuş bu hamur. tarifi birebir uygulasak ta o sevgi olmadığı müddetçe tutmaz bu ;)ellerine sağlık. Allah kavuştursun sevdiklerine , dualarını kabul etsin.
    battaniye de çok güzel. kuzun güle güle sağlıkla kullansın. sevgiler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR DEMİR KIZIM:)EEE NE DURUYORSUN ÇIK GELL:)BAŞIM ÜSTÜNESİNİZ KUZUM EN GÜZELİNDEN YOĞRULUR PİŞİRİLİR...AMİNN AMİN SAĞOL CAN SEVGİLER BENDEN HEPİNİZE:)

      Sil
  3. harika görünüyor ablacım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TADIDA ÇOK NEFİSTİR YETENEKLİM KEŞKE YEDİREBİLSEM HEPİNİZE:)SEVGİLERİMLE

      Sil
  4. Rabbim sağ salim versin kucağınıza prensesinizi..Battanniye süper ...Ellerinize sağlık.. Yapılan hamursuzda yemede yanında yat.:)).Sıcak sıcak hımmm mis...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNŞALLAH AMİNN:)BUYUR GEL YAPARIM SANA DA... TEŞEKKÜR EDERİM GÜLÜMM:)

      Sil
  5. Ellerine sağlık ablam. Çok değişik bir tarif, denemek isterim nasip olursa. Battaniye çok çok güzel görünüyor. Allah sağlıkla, mutlulukla kullanmayı nasip etsin. sağlıkla hayırla bereketle huzurla gelsin yavru. selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖZLEM KIZLAR ÇOK SEVECEKLERİNDEN EMİNİM DENEMENİ TAVSİYE EDİYORUM....AMİNN TATLI TEYZESİ DUALARIN BERKETİ HEPİNİZE OLSUN CAN ÖZLEMİM:))DUALARIMLA SEVGİLİ KIZIM

      Sil
  6. Maşşalaahhh Allah'ın izniyle torunlarınızla geçen sağlıklı günleriniz olsun. ;)) sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİNN CANIM:) SİZLERİN ÖMRÜNÜZ UZUN OLSUN...TEŞEKKÜR EDERİM

      Sil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM SÜSLÜM ÖZLEDİM YORUMLARINI OKUMAYI CANN SEVGİLERİMLE

      Sil
  8. Insallah hayirlisiyla kucaklarsiniz torununuzu. Elinize saglik hamusuz nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM İNŞALLAH İKİNCİ TORUNUM OLACAK... ABLASI BİR TANE MEHMET YAHYAM VARDI ŞİMDİ PRENSES KIZIM OLACAK:)SAĞOL YAVRUM SANA SIK UĞRARIM İNŞALLAH:)HAMURSUZLARDAN SONRA ZAYIFLAMAK GÜZEL OLACAK

      Sil
  9. Rabbim hayırlısıyla kazasız belasız kucağınıza almak nasip etsin ablacığım. Ne guzel heyecanlar bunlar. Battaniyesi de sıcacık tutar onu.anneannesinin sevgisi de karışmış ilmeklerin arasına:) ellerine sağlık. Hamursuz çok pratik bir tarife benziyor .lnşaAllah bende yapayım ellerine sağlık. Allaha emanet ol ablam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİNN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM :))İNŞALLAH CANN ...EVET ÇOK PRATİK CANIM HEMEN TEZ ZAMANDA DENE ÇOK SEVECEKSİN EMİNİM DUALARIMLA KUZUM:)

      Sil