14 Ekim 2016 Cuma

Geceniz ve Sabahınız Hayrola İnşallah

Allahın Selamı Üzerinize olsun inşallah can dostlarım........gecenin bir vaktinde saat1.48 uykuyu afyonun kalesine uçurdum:)uçmaların sebebleri çok ama şimdi hiiiiiç açılmasın dertler dasalar:)))))dertlerimi torunlarımla kahve içerken paylaşacağım artık:))))gülersiniz belki onların yaşlarına ama ben beklemede çok çok sabırlı bir insanım... kızlarımda kahkahalarla gülüyorlar bu duruma anneeee iç dökmelerin torunlarınamı kaldı diyerek olsuuuunn şunun şurasında kaç yıl kalmışkiii:?? ........oğul torunum 5 yaşında kızım pamuk şekeri 4 aylık ...ne kalmışkiiii anneanneyle dedeyle kahve sohbetlerine değilmi:)))))))))))o günlerinide gösterir RABBİM sağlıkla İNŞALLAH.....canlar bilgisayarda gezinirken:)))))bakınn bakınnn şimdi sosyal anneanneye sosyal ağlardayımm hah oooo afili oldu valla bu yazı bee::)))) bilgisayarda gezinirken büyük üstatlar Necip fazıl,Mehmet Akif Ersoy
şairlerimiz Arif Nihat Asya,Abdurrahim Karakoç...bu gün kimler olduklarından başlayıp şiirlerini bile okudum uyku kaçınca böyle oluyor galiba yaşda ilerleyince neyi ne zaman yapacağı belli olmuyor ben gibi anneannelerin:)))))neyseee hamur mayalayıp kızartma yapmadım onuda yapabilirdim gecenin bu vaktinde patateslimi olsun peynirlimi diyerek:)))) oturup dikkatli bir şekilde şiirlere şairlere takıldım............. Allah hayreyleye sonumu.......yolumu kestiler okuyup prf da olabilirdim falan dersem yakında öyle yazılarımıda okuyun ne olur destek verin yorumlarınızla evdekilere havamm olsun özellikle( eşime ):)))))))))ama ciddi okudum
okuyup takıldığım ve hepside hoş sözler şiirler....  hoş  sözü kelimesini bile kullanmam benim haddim değil... manaları derin ve hikmetli veciz sözlerini okumak şiirlerini hazmederek okuyabilmek muazzam sanaat feyz anlama gücü ister ...ben nacizane okuyorum ...sizlerinde müsaadelerinizle bir iki tane (alıntı) postu paylaşmak istedim...........

                     iki çeşit insan vardır zaman geçtikçe hatalarıyla yüzleşen zaman geçtikçe yüzsüzleşen ile ilgili görsel sonucu

Ahmet Yesevi hazretleri::Buyurdu ki: Ey dostlar! Sakın ha cahil olanlarla dostluk kurmayınız.?
Gönlünde Allahü tealanın aşkını taşıyanlar dünya ile tamamen alakalarını kesmişlerdir. Bunlar halk içinde Hak ile olurlar...

                   necip fazıl kısakürek kapak sözleri ile ilgili görsel sonucu
Necp Faazıl Kısakürek

Geceleriniz günleriniz mübarek ola canlarım..........artık uykuya gidiyorum:))))ALLAHA EMANETSİNİZ DUALARIMLA KALINNNNNNN..............



9 Ekim 2016 Pazar

Severim Ben Sonbaharı

                     

Ne sana tutunanın elini bırak Ne de sana sırtını dönene elini uzat Hak ka sevdanı dilinde duanı Ve her yorulduğunda da davanı Sakın unutma Geride kalan her ne varsa Rabb'ine bırak... Akıttığın her gözyaşının Uğradığın her haksızlığın Ve yaşadığın her mutsuz anın hesabını O ince ince soracak elbet...

Biraz sabreyle bak Neler göreceksin neler Mevlam ihmal değil İMTİHAN eder....................! 


         ALLAH'ın selamı üzerinize olsun canımdan dostlarıııım:))))Utanarak gelir oldum  sizlerle sohbete ama inanın çok meşgullerdeyim :))Bu sene kızlarımın bebekleri bizleri hem çok sevindirdi bir o kadarda sevinçle duygulu anlar yaşadığımız bir yıl geçirmemize sebep oldular... RABBİME hamdolsun sağlıklılar ama biraz zor bebekti Zeynep Reyyanım çok çok sancılı ve bir o kadar da nazlı bir torun oldu :))Tabi ki torun denilince akan sular durulur bizde(herkese mutlaka öyledir)Rabbimin izniyle selametle üçüncü torunumuzu kucağımıza alacağız inşallah...
         İlkbaharın yaz hediyesi ortanca kızım Prensesimin Zeynep Reyyan'ı oldu... Son baharın kış hediyesi büyük kızım  Ceylanımın ikinci kuzusu kız torunumuz olacak inşallah...PAŞAM abi olacak...Onların tatlı telaşeleri zamanın akışını hızlandırdı yaz nasıl geldi geçti anlayamadık.Tabi ki ülkemizdeki olaylar ziyadesiyle üzdü bizleri ama Rabbim her şeye kadirdir bizler takdir-i ilahiye inanırız ...ALLAH devletimize milletimize güç kuvvet versin...
        Son baharı ben oldum olası severim arkası kıştır...Kış soğuk kar yeşile berekettir...sonbahar hayaller, düşünceler,yeni fikirler,sıkıldıklarımızdan sıkıntılardan sıyrılma ayıdır...Hafif rüzgarların yaprak hışırtılarıyle buluştuğu melodiler seslendirdiği yenilenmenin işaret aydır..Sonbahar birazda yalnızlıktır kendini dinlemedir...Batan güneşin gözünde kalan güzel kızıllığıdır...Dünyanın yalan insanın fani oluşunu ahirete uyanışı ibadetlerini fısıldar ...Özlemektir sonbahar evladı, anayı ,babayı, kardeşi...gurbetçiler bilirler analar babalar evlatlarını sonbaharda bırakır düşerler yollara... Benim için gurbettir sonbahar...Sonu hüzün de olsa  severim ben son baharı ....Balkonda kahve içmelerim çoğalır hepinizi bekliyorummmm balkonumda kahve keyfine:)))) kahve yanına elmalı kurabiyelerim lokumlarım hazırdır efendimmm:))))))))))))))
           BAKİİ SELAMLAR ...DUALARIMLA KALINN  güzellikler




Bir "hayırlısı" ile üzerini örttüğüm "keşke"lerim var.
                  

                  Bir de "inşallah" ile saklamaya çalıştığım çaresizliklerim..
















29 Ağustos 2016 Pazartesi

Zeynep Reyyan...Anneannenin Nuru Pamuk Şekeri( 46 günlük oldu )torunum............






Öyle Karanlık Olur ki Bazen Hayat... Bin Işık Yaksan Bir Damla Aydınlık Bulamazsın...
Ama Çok Sevdiğin Birinin Gülümsemesiyle Aydinlanır Dünyanız... bizimde öyle oldu...kederlerimi paylaştım  sizlerle hatta paylaşmadan  yazılarımın içeriğinden anlayıp sordunuz ALLAH sizlerden razı olsun...şimdi evimizdeki meleğin huzurunu duyurmak istedim...............
Evet tatlı canlaaar Rabbime Hamdolsun ...sizlerle paylaşmıştım ortanca kızımın prensesimin kızı olacak diyerek ALLAHıma binlerce  şükürler olsun torunum ZEYNEP REYYAN dünyaya geleli 46 gün oldu Maşallah ...torunum sizlerden dualar bekler İNŞALLAH...Daha önceleri paylaşmak çok istedim ama devletimizde yurdumuzdaki sıkıntılar canımızın yanması ciğer parelerimizin şehitlik haberleri bizleri hepimizi devletini milletini sevenlerini can evimizden dağlattılar...Yaradan ALLAH yardımcımız olacak İNŞALLAH...ŞEHİTLİK şerbeti içenlere ALLAHım gani gani rahmet eylesin...Ailelerine sabrı cemil ihsan eylesin...Şehitlerimize bütün ümmet minnettar olacak...gözümüzün pınarlarında yaş ciğerimizde ateşleri bizleri her zaman titretecek ...ellerindeki bayrakları yere düşerken bile dik tutan eller nur içinde İNŞALLAH...

Dualarımla kalınnn....................


25 Haziran 2016 Cumartesi

20 ekim 2012 Damadımın Yazısını Tekrar Baylaşmak İstedim

büyük kızımın eşi damadım bir dergi için  yazmış ...izin isteyerek sizlerle paylaşmıştım yıllar önce ...şimdi tekrar etmek istedim...beni okurken düşündüren ve  boş geçen günlerime yıllarıma üzüntü duyduğumu anımsatan makale: ...okuyamayan ve tekrar hafıza tazelemek isteyen canlarıma ramazan hediyesi olsunmu:))))))))sizinle özel bir gerçeğimizi de anlatmak istiyorum belki kız evladı olanlara ...ve oğlu olan analara evlat yetiştirmede doğrulukta örnek olur diyerek damadımın doğruluğunu anlatmak istiyorum... Eşimle aramızda hakkında konuşurken yaşı küçük icraatları ve aklı büyük derim... RABBİMİN nazarı üzerlerine olsun...damadımız ilk bizimle tanışmaya geldiğinde nasıl bir kişiliği olduğunu bize bizde kızımızı açıkca ona anlattık ve kızımıza talip oldu evlendiler RABBİME şükür bu güne kadar hiç bir şekilde ne bize nede kendi AİLESİNE tatsız bir kelimeleri ulaşmadı...kendisinin anlattığından farklı bir kişiliği olmadı, şimdiye kadar da öyle geldiler... dilerim mevlamdan evlatları da kendileri gibi olurlar...biz damadımızdan razı olduk YARADAN ALLAHımda kendinden ANNESİNDEN BABASINDAN razı olsun evlerinde yavrularımın huzurları daim olsun 

İNŞALLAH

(tabiki benim kızlarımda evlerine bağlı edep haya içerisinde eşler ve anneler inşallah ...ALLAH herkesin yavrularıyla beraber benim  

kızlarımında yollarını açık aydınlık eylesin (AMİN)

BOŞ VAKTİMİZ YOK AMA FARKINDA DEĞİLİZ…



Dilimizden eksik olmasın tekbirler, tesbihler, tahmidler, tehliller…
Bize şahdamarımızdan daha yakın olandan bizi uzaklaştıracak o kadar çok şey var ki… Bizi girdap gibi içine çeken günün sabahına kalktığımız andan itibaren başlıyor kovalamaca…  Oyalamaca oynuyoruz kendimizle. Kaçıyoruz bir şeylerden, belki de yetişmek istiyoruz çok şeylere…
Elimize değen, gözümüze ilişen şeyler ekseriyetle talan ediyor safi havamızı… Surda açılan gedikten giren rüzgar, uyuşturduğu için beynimizi, neyin bizi talan ettiğini de anlayamadık…
Kanıksadık…
Olmaması gerekenler, olağan gelmeye başlamıştı bir kere…
Her eve bir şeytan, her sokağa bir yardımcısı bekçilik yapıyordu gece gündüz…
Çocuktuk, İslam fıtratı üzerine doğmuş, bir dönemi öyle geçirmiştik…
Büyümek, memuriyet gibi vazifeler yüklüyor elimize, dilimize, gözümüze, kulağımıza, ayağımıza. Ancak biz onların ne yapmaları gerektiğini unuttuk… Onlar için dua etmedik…
Aleyhimize şahitlik edecekleri günün korkusuyla yanmadık, yanıp yanıp ağlamadık…
Güne galip başlıyoruz, güle oynaya kazanacağımızı zannediyoruz… Çoğu zaman kaybediyoruz…
Gece yatsı namazı, ardından sabah namazı ile temizlemeye çalıştığımız kalbimize kendi ellerimizle çer çöp yerleştiriyoruz…
Farketmiyoruz, daha doğrusu fark edilmesi gerektiğini dahi unutuyoruz…
Kimbilir kaç kez geçtik bu yoldan, işe-okula giderken…
Kimbilir, kaç kez bindik aynı arabaya, otobüse bu güzergahtan geçerken…
Ve kimbilir kaç kez doldurduk o boş lakırdılarla, şarkılarla, türkülerle dilimizi, kulağımızı…
Malayani ile dolu dilimiz, şarkılarla gümbür gümbür patlayan kulağımız, emir kulu iken ve ahirette kendi yaptıklarını bir bir anlatacakken, ellerine verdikçe veriyoruz kozları…
Kaç kez aklımızı dağıtmak istedik, dilimize saçma sapan terennümler yükleyerek…
Zımbırtılardan, tıngırtılardan, lakırdılardan, çalgılardan, çengilerden soyutlanıp da bebeklikteki gibi bir saflığı dilimize yükleyemediğimiz hayli zaman oldu…
Havadan kir kapan zihnimizin, dilimizi hayrın dışında dolaştırmasına karşı çıkmamız gerektiğini anlamalıyız artık...
Yanlış söz söylemek kadar, boş söz söylemenin de hata olduğunu görmeliyiz…
İsraf etmekten kaçınmalıyız kelimeleri, nefesimizi…
Boş vakti olmaz müslümanın, boş anı olmaz…
“Onlar, ayakta iken, otururken, yan yatarken Allah'ı zikrederler ve göklerin ve yerin yaratılışı konusunda düşünürler. (Ve derler ki:) 'Rabbimiz, sen bunu boşuna yaratmadın. Sen pek yücesin, bizi ateşin azabından koru.”(Al-i İmran, 191)
 Yolda yürürken, otobüs beklerken, kuyrukta dinelirken, uçarken, kaçarken… Dilimizden dökülen tekbirlerin, kalbimizdeki putları İbrahim (a.s.)’ın baltası gibi kırdığını hissetmek ne güzel şeydir halbuki…
Sıradayken, gemideyken, bisiklete binerken, dolmuşa el ederken, minibüsteyken… Her bir ‘Lailahe illallah’ lafzı ile Bilal-i Habeş’in üzerinden o sıcak kayayı kaldırmanın ferahlığı ne de güzeldir…
Gezerken, etrafı izlerken, kuşları beslerken, yatarken, kalkarken… ‘Subhanallah’ diyerek, yaratanın şanını yüceltmek, kalbe ne kadar da serin bir esinti verir…
Çay içerken, su isterken, yemek beklerken, volta atarken, tespih sallarken, hoplarken, zıplarken… Görmenin, düşünmenin, dokunmanın, söylemenin, nefes alıp-vermenin lezzetini her an hatırlatan ‘hamd’ ne kadar da asil bir kelimedir… 

Hz. Ayşe (ra) validemize “Peygamberimiz (sav) boş kalınca ne yaparlardı?” diye sordular. Cevaben “Her zaman zikrullah ile meşgul olurdu” dediler…

Rabbimiz her daim hamd etmeyi nasip etsin inşallah....
Bugün sizinle büyük damadımın bir yazısını paylaşmayı istedim....


5 Haziran 2016 Pazar

MÜBAREK RAMAZANINIZ HAYIRLI OLSUN ......RABBİM GÖNLÜNÜZE KALBİNİZE GÖRE VERSİN:)))(AMİN)







cümlesi çok güzel bir cümle  öyle değil mi tatlı canlar...inşallah bu cümlenin iyi niyetli muhatapları olalım...ve ben çok kullanan bir insanım ...kendim hasetlik fesatlık  bilmem ve dahası herkese hayır dua ile konuşan birisi olarak ...bana:    (ALLAH gönlüne göre versin denildiğinde)
                 cevabım hazırdır efendim:)))kocaman bir amiiiinn derim...
  MÜBAREK RAMAZANIN hepimiz için hayırlara vesile olmasını cenabı ALLAH tan niyaz ederim.........Rabbim gönlümüze sevgi muhabbet ferahlık adalet evlerimize bereket huzur versin...ve  RABBİM GÖNLÜNÜZE GÖNLÜME GÖRE VERSİN gönül rahatlığıyla amin diyenlerden olalım İNŞAALLAH...sevgilerimle... dualarda buluşalım efendim:)))))
                                       
                                              Fİ  EMANİLLAH...



31 Mayıs 2016 Salı

Rabbime Hamdolsun

çocuk fotoğrafları ile ilgili görsel sonucu                                                                                                                                                          





Nasıl bir yazı olacak bende bilmiyorum ne kafamda  ne gönlümde  yazı belirmeden klavyede buldum kendimi Hamd ile başalayalım İNŞALLAH şükürle biter...RABBİME binlerce hamdolsun Maşallah RAMAZANa giriyoruz...Oruçlarımızı RABBİM Kabul buyursun...canlarımmmm...torunlarımın kokuları yaklaştı artık aylarımızı geride bırakıyoruz...Maşallah tabarekallah... oğlum torunum YAHYApaşam Kuranı kerim okumaya başladı bu gün kuran a geçiş partisi kutlandı ...oğlum çok heyecanlıydı... Rabbim o heyecanını devam eylesin İNŞALLAH ...oğlumun heyecanı devam edecek hayırlısıyla iki kız kardeşi olacak ALLAHımın izniyle henüz kendi kız kardeşinden  haberi olmasa da çok yakında kuzen kız kardeşi ve bir kaç ay sonrada kendi kız kardeşi olacak...İNŞALLAH
RABBİM sağlıcakla mis kokulu meleklerimizi aldırsın kucağımıza(AMİN)alınları ak yazılı olsun nasipleri bol RABBİMin yolunda kul, annesine babasına hayırlı evlat olsunlar RABBİMe Hamdolsun bu mutluluğu bizlere yaşattı,İNŞALLAH yavrularımda kendi kuzuların da yaşasın torun sevgisini mutluluğunu(herkes yaşasın)Evettt gelelim küçük kızıma  annesinin meleği sınava girdi... Temmuz ayında alan sınavı var :)))gülücükler kızıma gelsin...ALLAHın izniyle sağlıkla evimizden bir hocanım daha görevle atanacak İNŞALLAH... onunla birlikte annesinin evlatlarını okutma sınavı sona erecek tabikii hayatta sınavlarımız oluyor ve olacakta ALLAHım bütün sınavlarda başarılı olmayı nasip etsin ...dualarınızı bekliyoruz Ablaları:)))))atandığınıda baylaşırım nasip olursa sizlerle ....işte anneanne teyzeniz çok ama çoook heyecanlı koşuşturmalı hazırlıklı günler geçiriyor

                                              kep fotoğrafları ile ilgili görsel sonucu


HOŞ KALIN CANLAAAAR:))))Sevgilerimle sağlıkla muhabbetle kalın:))))))))





3 Mayıs 2016 Salı

HAYIRLI KANDİLLERİMİZ OLSUN............

bismillahirrahmanirrahim ile ilgili görsel sonucu
RABBİMin selamı bereketi rahmeti üzerinize üzerimize olsun İNŞALLAH
Miraç kandilimiz mübarek olsun canlarım...ALLAHım müslüman kardeşlerimizi devletimizi
feraha ulaştırsın ...miraç kandili hürmetine müslüman kardeşlerimize asker yavrularımıza devletimizi namusumuzu koruyan güvenlik güçlerine kuvvet versin muzaffer eylesin mevlam...ibadetlerimizi dualarımızı kabul buyursun ALLAHım...sağlıkla sıhatle huzurla iki cihanda aziz eylesin islam ümmetini yüce RABBİM (aminn)



Sevgilerimi Dualarımı bıraktım canlarım..................dualarınızda unutulmayalım İNŞALLAH








8 Nisan 2016 Cuma

Prensesin Annesine Anneanne Dede Sürprizi.................

Minik kızımız... Paşa torunumuz Yahyamın kuzen kardeşi Prenses Torunumuz inşallah 3ay sonra RABBİMİN izniyle aramızda olacak İNŞALLAH:))))))))))
ALLAHIM Babasına Annesine Devletine Vatanına İslama Hayırlı evlat kılsın... alnı akyazılı olur torunumuzun rabbinden niyazımız duamızdır ...Hamdimiz onları bize torun veren yaradana... öyle  evlat olsunkii evlerindeki huzurlarına huzur neşelerini ziyade kılsın Annesinin Babasının O güzel evlerini gülücükleriyle çınlatsın.....(amin)...Dedelerine Babannesine Anneannesine hatır soran gönül yapan dualarını alan torun olsun...Canlarım bu dualar sizlerin torunları ve kuzuları içinde geçerli inşallah:)))................

bunları anneannesi hazırladı kuzumun kuzusuna....


bizim adetimizdir ilk toruna anneanne varsa hayattaysa hazırlanır Yahyamada hazırlanmıştım ama o zaman blogum yoktu...fotoğraflamamıştım
 bana ömür verirse ALLAHIM giydiği görürüm inşallah
elimden geldiğince alışverişini teyzelerinin verdiği fikirlerle yapmaya çalıştım
annesi ilk şimdi görecek bloga bakarsa bakmazsa söylemiyeceğim evlerine götürene kadar
örgülerinide bilahare gösteririm Abalarına teyzelerine minik kızımın cicilerini
evett şimdi hatırladım ilk hediyesini Yahya abisi kardeşine çınçınını almış götürdü teyzesine amcasına bunları alırken de beğenilerini bildirdi oğlum:))..........
kızım büyüsün anneannesine yorum yazsın artık:)))
annesinin lohusa taçları
beyaz çiçekli olanın kendi anısıda var torunumun annesine gelen söz çikolatasının çiçeğidir efendim

Bunlar hazır aldıklarım anneannenin örgü dikiş olarak yaptıkları daha sonra gelecek
 görsellerinize
İsteyen herkese bu mutluluğu tatdırsın YARADAN


CANLARIM SEVGİLERİMİ DUALARIMI BIRAKIYORUM

BAKİ MUHABBETLERİMLE