12 Nisan 2013 Cuma

HAYIRLI CUMALAR................Cumanız mübarek olsun....



Canlar hayırlı günler...kırk hadis(cantaş yayınları)alıntı
Efendimiz Rasülallah s.a.v  sordular beni cennete sokacak cehennemden uzaklaştıracak
bir ameli haber ver)(Rasülallah s.a.v buyurdular ki: sen büyük bir şey sordun:  Ancak o Allah ın kolay kıldığı kişilere kolaydır ...Allah a ibadet edersin ona hiç bir şeyi ortak koşmazsın...Namazı dosdoğru kılarsın...Ramazan orucunu tutarsın...Beyti Kabeyi tavaf edersin...sonra şöyle dedi:Sana Din işinin başı...direği ve en yüce yerinin zirvesini haber vereyimmi? Rasülallah s.a.v: işin başı islam direği Namazdır...zirvesi cihaddır...sonra bunların özü (dilini eliyle tuttu)ve buyurdu: işte bunu tut..yine buyurdu: İnsanları yüz üstü yahut burunlarının üzerinde cehenneme sürükleyen ancak dillerinin ekip biçtiğidir.....(rabbim dilimize hakim olmayı nasip eylesin)amin

Belki yorulacaksınız ama rica etsem okurmusunuz!!!!!!!!!!!!!!!!!

Canlar bir hafta daha ömrümüzden eksildi ben haftayı cumadan cumaya hesaplarım buda benim takıntılarımdan biri ben  babaanne ve büyükbaba yanında büyüdüm eskiden daha çok dikkat edilirdi cuma günlerine mesela o gün bizim eve aile harici kimse gelmezdi misafir olarak sadece komşu hanımlar
 hacı babam cumaya.(namaza gittiğinde )komşular bir bir uğrar hacı anama hayırlı cumalar der oturmaz gibi otururlar gönül alır saygılarını gösterirler karşılığında sevgi ile muhabbetle uğurlanırlardı...işleri düşüncede rahat bir şekilde yüzleri kızarmadan gelebilirlerdi...çünkü işleri düşmeden önce de hal hatır soruluyor babannem rahmetlide kimseyi boş çevirmezdi ne istenirse nasihatse nasihat maddi imkansa hacıbabamın
 gücü nisbetinde onun izni ile yapılırdı...şimdi öylemi kadıncağızlar telefonun ahizesini kaldıramıyor masraf diye Allah da öyle düşünenlerin evinin bereketinide zekasını hafızasınıda çocuklarının nasibinide kısıtlar telefonla bile aramayan kapına yüzü kızarmadan gelir yinede sen kardeşim yüksek mebla kalkamam şu kadar anca dersin...onu alır...derdini söyler dinlersin...nasihatini yaparsın üzülmemesini
Allaha tevekkel olmasını söylersin...
misal olsun derdi hafiflesin diye kendinden onun derdine benzemese de abartır benzetmek isteyerek anlatırsın...sakinleşsin ben gibi olanlarda var diye kendisine teselli versin istersin......gel velakin bizim kıymet bilmedik taktir siz insanımız...Allah tan korkmaz kuldan utanmaz mısın... senin misal olsun diye abartarak anlattığını hadisenin dedikodusunu yapar hadi o yaptı dengesizlik ...be benim saygılı büyük ablalarım siz sıkılmadınızmı?bu gün onu söyleyen yarin beni söyler demezmisiniz... yıllarca elinden çay içersiniz su içersiniz sizler ahireti düşünmez misini? neden icap ettide sana bunu anlattı demezde( affedersiniz söylemiyeceğim......)dinlersiniz ...bunun için telefonu kıyar ararsınız nerede
hani tasarruf için cuma mübareğine arayamamıştın  geçen gün ben okudum sizler derin derin dilediğiniz FETİH suresini :)))))) bir kulaklarından girer bir kulaklarından çıkar ...gülüyorum artık...ben eski duyarlılığımızı arıyorum...eski seviyeli konuşmaları...eski dostlarımı...eşimin gücü olmasa da ne olur arkadaşından bul diyebileceğim bana ihtiyaç duyan riyasız yalansız dostlarımı arıyorum ...düğünümde gülecek ölümde benimle üzülecek...güle güle derken arkasından acaba kime ne der dedirtmeyecek dostlar Aranmaktadırrrrrrrrrrrrrrrr.....................cuma günün hürmetine doğru yolu buldursun rabbim amin

15 yorum:

  1. hayırlı cumalar....
    güüzel haftasonları diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM...SİZLRİNDE HAFTA TATİLİNİZ GÜZEL GEÇSİN

      Sil
  2. Ne güzel, ne samimi bir yazı olmuş Sevgili Ablacığım...
    Cumam aydınlandı.
    Allah razı olsun.
    Sevgiler ve dualarım seninle olsun♥♡♥
    Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. TEŞEKKÜR EDERİM ...İNSANIN BAZEN CAN BURNUNA GETİRİLEBİLİYOR O ZAMAN PATLIYOR AMİN CANIM DUALAR MÜŞTEREK OLSUN

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı cumalar dilerim, yazılarımı beğenmene çok sevindimmm :)) Teşekkür ederimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNŞALLAH HAYIRLI NİCE CUMALARA ERİŞTİRSİN RABBİM...TEKRAR TEBRİK EDİYORUM KALEMİNE GÖNLÜNE SAĞLIK CANIM

      Sil
  5. Allah ıslah etsin o kimseleri..bizden de uzak etsin..hayırlı Cumalar..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN CANIM AMA İNSANLAR ÖNCE FARKLI GÖRÜNE BİLİYORLAR YANILMAZ BİR MEVLA BİZLER YANILA BİLİYORUZ VE DOST GÖRÜYORUZ...İNŞALLAH SİZİN SÖYLEDİĞİNİZ GİBİ UZAK ETSİN

      Sil
  6. Hayırlı cumalar çok haklısınız rabbim dilimizi tutmayı nasip etsin hepimize gönül bolluğu versin inşallah sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN İNŞALLAH CANIM RİYASIZ DOĞRULUĞU KONUŞMAMIZI DİLİMİZE NASİP ETSİN MEVLAM HER ZAMAN SEVGİLER CANIM

      Sil
  7. çok haklısın ablacım ALLAH bizi o kimselerden etmesin. amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN DİYORUM ABLAM SİZİ ÇOK SEVİYORUM

      Sil
  8. ne güzel dilekler yaaaa ama.
    şimdi kimse kimseye selam vermez oldu ya.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YA DEEPİM MALESEF ÖYLE DAHA BÜYÜK ŞEHİRLERDE SELAM VERİLMİYOR TANINMIYOR ...BİZDEDE İŞİ DÜŞEN KUZU SARMASI OLUR... İŞİ YOKSA SENİNLE TANIMAZ BİLE

      Sil
  9. ay unutmazdım kolay kolay mutlaka ziyarete gelmişimdir sevgiler...artık kızlarım düşünsün hediyeyi ...kolay gelsin çekilişiniz hayırlı olsun

    YanıtlaSil